Browni Kurabiye

Merhabalar,

Pizza postunu o kadar uzun izlediniz ki eminim yemeyenler de yemiş kadar olmuştur.Aslında yazacak o kadar çok şey birikti ki hangisini önce yazayım bilemedim.Kafamda bir sıralama yaptım ve size bu muhteşem lezzetin tarifini yazmaya karar verdim.

Bu kurabiyeyi ilk Tümayın elinden yedim.Çok ama çok beğendim.Eh şimdi ben yiyip de beğenmişken ev halkını bu lezzetten mahrum etmek haksızlık olur dedim ve ben de yaptım.Hadi şimdi de siz yapın hem damağınız hem eviniz şenlensin.

Malzemeler






  • 1 paket teremyağ



  • 2 yumurta



  • 1 çay bardağı sıvıyağ



  • 2 kahve fincanı şeker



  • 1 paket kakao (yaklaşık 6-7 kaşık)



  • bir paket vanilya



  • bir paket kabartma tozu



  • aldığı kadar un



Üzerini ıslatmak için







  • 1 su bardağı süt



  • 1 su bardağı şeker



Kurabiye malzemelerini unu koymadan geniş bir kaba koyup unu azar azar ekleyerek karıştırmaya başlayın.Bu arada alabildiği kadar un cümlesini çoğu kişi sevmiyor ama yapılacak bir şey yok hamur ele yapışmayan kulak memesi kıvamına geldiğinde ceviz kadar parçalar kopartarak elinizde yuvarlayın.Yağladığınız tepsiye birbirine çok yakın olmayacak şekilde dizin.Kurabiyeler pişerken üzerini ıslatacağınız sütün içinde,şekeri karıştırarak iyice eritin.Ama bu işlemi yaparken sütü ısıtmadan soğuk süt ile yapın.Zira kurabiyeler 170 derecede yaklaşık 10-15 dakika piştikten sonra sıcakken bu sütlü şerbetin içine atılıp ıslatılıp tekrar geniş bir kaba alınacak.Yani kurabiye sıcak şerbeti soğuk olacak.Kalan şerbet de üzerlerine dökülüp afiyetle yenilecek.




Not:Ev halkının kurabiye hakkında yaptığı en büyük eleştiri,kakao yerine içine eritilmiş çikolata konulsaydı daha güzel olurdu.Aynen böyle dediler eh onu da siz deneyin artık.




Sevgiyle ve bereketle kalın...............



Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler