Guymak,Kuymak,Hoşmeri,Mıhlama

Sevgili Lezzet treni beni TATLI BLOG ÖDÜLÜNE layık görmüş..Kendisine çok teşekkür edip,bende bu ödülü tüm arkadaşlara dağıtıyorum..


Bugün sizlerle adım Guymak yapımını paylaşacağım arkadaşlar..Aşamaları en altta fotoğraflarla göstermeye çalıştım..Herkes Guymak yapar ama,annem ve rahmetli anneannemm üzerine Guymak yapanını bilmiyorum..Biraz bencilce olacak ama,
anneciğimin yaptığı yemekler her zaman bir numaradır..))

Trabzon'da,(yerli halkı)bu yemeğe Guymak derler..Farklı ilçelere ve illere gidildiğinde ise;isminin biraz daha farklı olduğunu duymanız mümkündür.Mesela;
Mıhlamayı çok duyarsınız..Bizde Mıhlama pazı ile yapılan,fırında yumurta ile pişirilen bir yemek türüdür..Özellikle Ramazan aylarında, sahurda mutfaklarımızdan
hiç eksik olmaz..

Ben konuyla ilgili çok ahkam kesmek istemiyorum..Büyüklerimden gördüklerimi ve duyduklarımı sizlerle paylaşmak amacım sadece..Eğer Guymak yapmak isterseniz,mısır ununun tazeliğinden emin olmaya çalışın..Hatta fırınlanmışını bulursanız hiç kaçırmayınız..Bize sevgili dayımız Trabzon'dan devamlı göndermekten bıktı,biz ise sipariş vermekten bıkmadık..))Veya;annecikden isteyebilirsiniz dermişim..))

Şimdiden ellerinize sağlık ve afiyetler olsun arkadaşlar..!
Guymak
Malzemeler
Tereyağ
Su
Mısır unu
Tuz
Trabzon yerli peyniri veya Telli peynir
Guymak
Hazırlanışı
Tereyağ eritilip suyu ve tuzu eklenir.

Mısır unu yavaş yavaş eklenip koyulaşana kadar çevrilir.

Sulu olursa un ilave,koyu olursa su ilavesi yapılır.

Son olarak peyniri eklenip 1-2 sefer karıştırılıp ocaktan alınır.

Arkadaşlar ölçü vermek istemedim..Bizler her seferinde 3-4 su bardağı
ölçü ile yaptığımız için,haliyle çok fazla oluyor..
Fırınlı Mısır unu Guymak Guymak Guymak Guymak Guymak
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler