Şeftalili Prenses Tatlısı ve Hediyemm:))

Günaydınn canlarımm:)) Bu sıcaakkkk hemde çookk sıcak yoğun iş gününden merhaba.. Sabah saatinde öyle yoğundum ki bir türlü yazamadım postumu... Bir fırsat dedim geçtim hemen post yazmaya..
Sizlere bugünn yaz günlerinde bayılarak yiyeceğiniz nefiss bir tarif vermek istiyorumm:)) Şeftalili lezzetlere bayılanlar bu tatlıya bayılacaklar.. Tamamen kendi kendime geliştirdim.. Muhakkak benzeri vardır ama olsun bunu en azından ben yaptımm:))Kek çok fazlaoldu benim yanına bir iki tarif daha çıktı onlarıda paylaşacağım sizlerle önümüzdeki günlerde:))
Birde sevgili Derya ablama gecikmiş bir teşekkürüm var... Yollamış olduğu cicişler için..:)) Ablacımm telefonda da dediğim gibi hepsiniii çooooooooookkkkkkk beğendimm.. Çeyizimde yerlerini aldılar:))
Geçelim tarife buyrunn efendimm:))

Malzemeler:
Pandispanya için:
5 adet yumurta
4 kahve fincanı şeker
1 fincan süt
6 kahve fincanı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Muhallebisi için:
4 adet iri şeftalinin püresi
4 su bardağı süt
3 çorba kaşığı mısır nişastası
1 çorba kaşığı un
1 su bardağı şeker
3 çorba kaşığı irmik
1 paket vanilin
1 çorba kaşığı tereyağ
Üzerine:
1 paket sade krem şanti + 1 su bardağı süt

Yapılışı:
Pandispanya için:
Yumurtalar ve şeker iyice çırpılıp diğer malzemeler sırası ile eklenerek hafif koyu bir kıvam elde edilir. Büyük fırın tepsisine yağlı kağıt serilip karışım üzerine serilir..
175 dereceye önceden ısıtılmış fırında pişirilir.. Piştikten sonra tepsiden alınıp kağıdından ayrılarak soğutulur ve tatlınızı yapacağınız kabın genişliğine göre kesilir.. Kek çok kalın ise kesilen parça ortadan ikiye tekrar bölünür..
Muhallebisi için:
4 adet şeftali buzlu suya daldırılıp çıkarılır ve kabukları rahatça soyulur. Dörde bölünüp robota püre haline getirilir.
Süt bir tencereye alınıp içine şeker,nişasta, un ve irmik alınıp karıştırarak pişirilir.. Kaynamaya yakın şeftali püresi, vanilya ve tereyağı eklenip iki taşım kaynatılıp soğutulur..
Borcama göre kesilen kek tabana yerleştirilir.. Üzerine muhallebi dökülür..En son çırpılmış şanti sürülüp dolapta bir gün dinlendirilir.. Dilimlenerek çikolata sos eşliğinde servis edilir..

Afiyet bal şeker olsunn..

vee canım Derya ablamın hediyeleri.. bakın ne kadar tatlılar:)) balçiçeğimm öpüyorum senii..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler