Yalancı Dondurma

ARKADAŞLAR, 350.İZLEYİCİYE SÜPRİZ BİR HEDİYEM OLACAKTIR..ŞİMDİDEN DUYURULUR!

Mevlit için haftalar öncesinden dondurma yapmam istenmişti ve tenbihlerde bulunulmuştu..))Efenim dondurmanın tarifini uzun yıllar önce binamızda bulunan bir dostumuzdan almıştım..O zamandan beri yaparım..Tadını bilenler beni gördüklerinde, dondurma yapıp çağırsana diye de serzenişte bulunurlar..))Mevlit günü,irmik helvası,dondurma ve baklava olmak üzere 3 çeşit tatlımız vardı..İrmik tatlısı ile birlikte yenilip anında bitmişti dondurmamız..)

Daha önce yaptığıma buradan bakabilirsiniz..Ben bu sefer yarısını kakaolu yapmadım
ve kenarlarına savyer bisküvisi koymadım.)

Not:Arkadaşlar yıllardır bu tarifi yaparım ve hiç bir zaman yumurta kokusundan
rahatsız olduk diyene rastlamadım..Püf noktası yumurtayı çokkk çırpmak.
Dondurma
Malzemeler 2 ölçek için
(Tek ölçek için 1 kutu krem şanti kullanılır.
Yumurta sayısında değişiklikolmayıp,sadece 1 su bardağı
süt veya krema kullanılır.)

5 yumurta
1 su bardağı şeker (şekeri azaltmanız mümkündür)
1 paket vanilya şekeri

2 kutu krem şanti (4 paket)
1 kutu krema (250 ml)
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı damla çikolata
(benim kullandığım damla çikolatalar normalden daha küçüktüler.Amerika'dan)

Ortası için 1 paket beze
antep fıstığı

Tepesi benmaride eritilmiş çikolata
Dondurma
Hazırlanışı
Yumurtalar,şeker,vanilya 10-15 dk çırpılıp bırakılır.

Şantiler önce krema ile çırpılıp arkasından sütü eklenip çırpılır.

Yumurtalar ve şanti karıştırılıp tekrar çırpılır.

Çukur bir kaseye streç serilip,karışımın yarısı dökülür.

Üzerine bezeler irice parçalanıp serpiştirilip fıstıklar konulur.

Kalan karışım üzerine dökülüp,her tarafı streçle kapatılıp dondurucuya atılır.

Servis etmeden 1 saat önce servis tabağına çevrilir.

Üzerine benmaride eritilen çikolata dökülüp tekrar dondurucuya kaldırılır.

Dondurması iyice donduktan sonra servis edilir.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler