Fındık Krokanlı Minik Tartlar

İnsana nasıl ki her koşulda çocuğu mükemmel gelirse;

hani onun konuşması,yürümesi,yemesi,başarısı,düşünceleri..... vs en iyisi ,en mükemmeli yani en en en

Siz yeri geldiğinde eleştirirsiniz belki ama bir başkası eleştirdimi üzülür,eleştiriyi yapana için için kızarsınız o hesap ben kendi sitem için en ağır eleştirileri yapıyorum,yaptığım yeni denediğim tarifleri eleştiriyorum ve ev halkını da bu yönde konuşmaya zorluyorum.Onlarda zavallılar safça konuşuyorlar.Sonra vay efendim siz böyle mi düşünüyorsunuz diye çemkiriyorum.Bakmayın kızmaya kızıyorum belki ama hepsini de kafama yazıyorum bir daha aynı hatayı yapmamak adına.Bunu neden anlattım.Bu benim ikinci tart denemem ilki bütün bunları anlatmama sebep olan kısım.Elimdeki tarife sadık kalmama rağmen tartın hamuru çok ince dolgusu çok az olmuştu.Hamur ince derken yani baya inceydi :)Üzerine yazdan sakladığım çilekleri biraz da muzla öpüştürerek ve tart jölesi ile güzel de süslemiştim.Ama tümüyle yenmesine rağmen baya bir alay konusu olmuştu.Peki sonuçte ne oldu ben inatçı oğlak 2. denemem de zafer çığlıkları atıyordum.Hadi o zaman tarife geçelim


Tart Hamuru için malzemeler




  • 4 kahve fincanı pudra şekeri


  • 6 kahve fincanı un


  • 100 gr margarin (ilk denememde tereyağ kullanmıştım hamur baya bir tereyağ kokuyordu)


  • 2 yumurta


  • Bir tutam tuz


  • vanilya


Dolgu Kreması için malzemeler





  • 2 su bardağı süt


  • 2 yemek kaşığı un


  • 1 yumurta


  • 3 yemek kaşığı şeker


  • vanilya


Fındık krokan için malzemeler





  • 1 su bardağı şeker


  • bir yemek kaşığı limon suyu


  • fındık (bir avuç kadar)




Hamur için bütün püf noktası margarin soğukken hamuru parmak uçları ile yoğurun herşeyin birbirine karıştığı noktada strece sardığınız hamuru dolaba kaldırın biraz soğusun

Bu arada kremayı hazırlayın iyice karıştırarak unu topaklanmadan pişirin.Altını söndürdükten sonra kaymak yapmaması için arada karıştırın.

Dolaptan çıkardığınız hamurdan küçük parçalar kopartıp minik tart kalıplarına yerleştirin ama hamur kalıba sırtını da yaslasın yani kenarlarını yükseltin.Çatalla birkaç yerinden delin ve küçük alüminyum folyo parçalarını hamurun üzerine koyup nohut ya da fasulye ile kabarmaması için ağırlık yapın.170 derece de pişirin.Hamurun altı ve kenarları pişince folyo ile ağırlıkları üzerinden alıp biraz da üstlerini pişirin.Fırından çıkardıktan ve ilk sıcaklığı çıktıktan sonra kalıplardan çıkarıp içlerini dolgu kreması ile doldurun.

Fındık krokan içinse şekeri ve limon suyunu tencereye koyup yakmadan şekeri eritin altın sarısı renk aldığında altını söndürün içine fındıkları atıp mutfak tezgahına serdiğiniz pişirme kağıdının üzerine ince bir kalıp şeklinde dökün.İyice sağuduktan sonra kırıp tartlarınızın üzerine yerleştirin.Üzerini meyva ile süsleyip tart jölesi ile parlamasını da sağlayabilirsiniz

Not:ben büyük tart kalıbında yapmak için yola çıkıp küçük kalıplara döndüğüm için bir miktar hamurum arttı o da deepfrezde yeni bir şekil almayı bekliyor.

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler