Gülerce Pilavı (Greçka-Karabuğday)


Merhabalar:)
Nasılsınız sevgili dostlar :)
Birde mısır şurubu çıktı gördünüz mü? Bu dünyanın çivisi çıktı biliyorduk da şimdi çıkardığımız çiviyi de kaybettik Allah sonumuzu hayır etsin!!!
Ailecek pastamızı, böreğimizi, tatlımızı, kurabiyemizi EVDE yapıp yemeye ve olabildiğince doğal olmaya devam ediyoruz çok şükür..
Kardeşimin "abla hazır bisküvileri yiyemiyorum artık ben sen yap hep bana" demesi yüzümde güller açtırmakta..
Büyük şehirlerde "organik" başlığı altında fahiş fiyatlar ile satılan ürünler ne kadar organiktir bilemiyoruz emin olamıyoruz ama küçük anadolu şehirlerinde durum farklı..En azından köylüler yetiştirdikleri sebze ve meyveleri satmaya çalışıyor ve kazanç sağlarken, sağlıklı beslenmeye yardım ediyorlar..Havucun rengi, ıspanağın tadı bir başka Anadolu' da.. Çünkü biryerlerde bir nebze olsun temizlik var yüreklerde.. Dilerim her şehrimiz ve tümm dünya için aynı şey vukuu bulur..
Babacığımın sağlığı bozuldu biliyorsunuz ama çok şükür toparlıyor artık.. Tansiyonunu hergün ölçtürüyoruz 50 yaşında bir insan için normal seviyelerde çıkıyor.. Şeker de aynı şekilde..Sağlıklı beslenme sayesinde kalp duvarlarındaki daralmalar da düzelecek.. Doktoru da bizler de böyle düşünüyor elimizden geldiğince moral veriyor, yanında oluyoruz..
Çeşitli faydalı sebzelerin yanı sıra, sevgili Pepelam ve birkaç arkadaşım sayesinde tanıştığım GREÇKA yı migrosta gördüğüm gün yaşasın dedimm..Faydaları anlatılmakla bitirilemeyen, çorbadan salataya, köfteden pilava her şeye yakışan bir ürün bu Greçka.. Ben çorbasını, salatasını, pilavını yaptım.. Önceliği pilava veriyor ve DİYABETİK TATLAR kategorimi başlatmış bulunuyorum..
Bir de; Hastalanmadan sağlıklı beslenmeye başlayın ki, antibiyotik kullanmayın tarzında reklamlar gelişmesin..Gelişmesine çok seviiyorum o ayrı. İnsanlar bilinçlenmeli artık.. Her öksürdüğümüzde eczaneye koşmamalı bir ıhlamur kaynatmayı, bir zencefil ile bal karışımı yapmayı bilmeliyiz..İlaç sektörünü baltalamak gibi bir niyetim yok ama ülkemizdeki ilaç tüketimi korkutucu boyutlarda.. Sağlığımızı doğada ve onun bize sunduklarında arayalım..Bozulduktan sonra dikiş tutmuyor çünkü..
Hadi buyrun pilava..

Malzemeler:
Yarım çay bardağı fındıkyağı
1 adet büyük kuru soğan
1 diş sarmısak
1 adet kırmızı biber
1,5 su bardağı domates rendesi (kışlık hazırlanmışlardan kullandım)
1 su bardağı tavuk suyu
2 su bardağı greçka
Yarım çay bardağı haşlanmış yeşil mercimek
Yarım çay bardağı pilavlık bulgur
Tuz
Karabiber
Kırmızı toz biber
Aldığınca sıcak su

Yapılışı:
Kuru soğan ve sarmısak yemeklik doğranıp fındık yağında pembeleştirilir, hafif soldurulduktan sonra mini mini doğranmış kırmızı biber eklenip kavrulmaya deva edilir ve domates rendesi de eklenerek malzemeler iyice harmanlanır.
Karışıma sırası ile yıkanmış karabuğday, bulgur ve haşlanmış mercimek ilave edilip iyice harmanlanır ve tuzu karabiber kırmızı pul biber eklenip tavuk suyu eklenir hafifçe karıştırılıp üzerini geçecek kadar sıcak su eklenerek orta ateşte pişmeye bırakılır..

Afiyet bal şeker olsun:)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler