PAZAR KAHVALTISI




Geçen hafta sonu cumartesi sabahtan geceye dışarıda olduğumuz için pazar sabahı balkonda şöyle güzel bir kahvaltı keyfi yapalım dedik.İyide etmişiz hava o kadar güzeldiki 2 kişilik kahvaltımız tam 2 saat sürdü...Tabi böyle zamanlarda dolaptan kahvaltılıkları çıkartıp masaya koymak olmaz,bende kahvaltılıklara ek olarak sebzeli börek,zevkime göre yumurta dolması,uzun zamandır sık sık yaptığım salatalık dolması ve hamur kızartması yaptım.Hamur kızartmasının resmi yok çünkü fırından aldığımız ekmek hamurunu top top kızgın yağda kızarttım ama biz çok seviyoruz bu hamuru :))



Geçelim Resimlerle Tariflere.....

Salatalık ve Domates Dolması
Ben 2 kişi oldumuz için tabakta görülen kadar hazırladım.
Malzemeler( 2 kişilik)
1 salatalık
4-6 minik domates
1 kase tulum peyniri
çörek otu
Kabak oyacağı ile salatalıklarımızın ortalarını çıkartıyoruz.(kabak oyacağı altta resmini koydum)Salatalıklarımızın ortasına sıkı sıkı tulum peyniri dolduruyoruz.Bütün bırakıp domateslerimizi yine kabak oyacağı ile 1-1,5 cm kadar oyuyoruz.Onlarında içine tulum peyniri yerleştiriyoruz.Kesme tahtasında salatalıklarımızı keskin bir bıçakla orta kalınlıkta doğrayıp tabağımıza diziyoruz.Yanına domateslerimizi ilave edip üzerine çörek otu ve naneyle süslüyoruz.




SEBZELİ BÖREK(16 adet)

2 adet yufka
1 kabak,1 havuç,yarım soğan,
2 yemek kaşığı sıvıyağ
dil peyniri
dereotu
tuz,karabiber

2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yumurta sarısı,susam

2 yemek kaşığı sıvıyağda küp doğranmış sopan,havuç ve kabaklarımızı soteleyip pişiriyoruz.Yumuşayınca içine dil peynirimizi tuz ,karabiber ve dereotumuzu ekleyip altını kapatıyoruz.Her bir yufkamızı sigara böreğinde olduğu gibi 8 eşit parçaya bölüyoruz, siz isterseniz 6 eşit parçayada bölebilirsiniz benim satın aldığım yufkacının yufkaları epey büyük.Yoğurt ve 2 yemek kaşığı sıvıyağı iyice çırpıp üçgen şeklindeki yufkamızın her yerine sürüyoruz.Geniş olan kısma iç harcımızdan kalın sigara böreği gibi sarıyoruz.Üzerine yumurta sarısı ve susamla tamamlayıp 170 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.



YUMURTA DOLMASI

2 yumurta
1 tatlı kaşığı labne
1 tatlı kaşığı mayonez
tuz,karabiber(dereotu)


Yumurtalarımızı haşlayıp sarılarını bir kaba aktarıyoruz ve iyice eziyoruz.Yumurta sarılarına diğer malzemeleride ekleyip beyazlarımızın içine dolduruyoruz.Çok çeşitli yapılabilir ama benim en sevdiğim şekli bu...(dereotu evde kalmamıştı en sonunu böreğe kullandım ama siz kullanın)





Merak edenlere buda kabak oyacağımız:) Herkese güzel bir gün diliyorum ,mutlu, huzurlu,şen kahkahalı :))



Afiyet Olsun...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler