KIYMALI AY ÇÖREĞİ - P.D.Ç.S.# 26

Ben geldiiiiiim....Hoşgeldiiiiim :)
Kısacık bir aradan sonra yeniden burada olmak çok güzel. Yoğun ve yorucu geçen 3 günün ardından işe gelir gelmez hatta pc'yi açar açmaz hemen burada buldum kendimi . Sizlerle hasret gidermek için koştum geldim hemen...
Bu 3 günlük arada ne mi yaptııım. Kızlarımlaydım , misafirim vardı , ev işleri , yemek falan derken günler bitiverdi..Çalışan bir bayan olarak evde durmayı kızlarımla her saniye sarmaş dolaş olmayı ne kadar çok özlediğimi anladım bu 3 gün zarfında.. Keşke ........ diyen cümleler kurmak istemiyorum çünkü sonra ardı gelmiyor bu keşkelerin kendimi üzüyorum .. Çalışan anneler beni çok iyi anlar bazen öyle suçluluk duyuyorum ki sonrada herşey onlar için diyorum güya kendimi teselli etmeye çalışıyorum.... Ediyormuyum bilmeem belkide sadece kendimi kandırıyorum.. Neyse bu konuyu çok uzatmayayım uzattıkça kötü oluyorum...
Bu arada ben yokken bloguma uğrayan mesaj ve not bırakan herkese sonsuz teşekkürler... Rabbim gönlünüze göre versiin ..
Eeee ne çok konuştum ama sonunda size güzel bir tarif vererek bitiriyorum sözlerimi .... Böylelikle meseleyi tatlıya bağlayalım gerçi vereceğim tarif tuzlu ama olsun siz idare ediverin tuzluya bağlasakta olur dimiiii siz yabancı değilsiniz... Bu tarifimi P.D.Ç.S # 26'ya ev sahipliği yapan sevgili huriyeciğime gönderiyorum... Etkinlik çok güzel devam ediyor takipteyim huriyeceğim.. Kolaylıklar diliyorum sana...


KIYMALI AY ÇÖREĞİ

Malzemeler
125 gr. margarin (eritilecek)
125 gr tereyağı (eritilecek)
1/2 su bardağı süt
3 yumurta ( 2 sarısı üzerine)
1 paket instant maya
1 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tuz
Alabildiği kadar un
İç Harcı İçin
250 gr kıyma
1 büyük soğan
1 çay bardağı sıvıyağ
1 şeker kaşığı silme kimyon
Karabiber
Kırmızı biber , tuz


İlk önce çöreğimizin iç harcını hazırlamak için bir tavada ince doğradığımız soğanları zeytinyağında soteledikten sonra kıymamızı ilave edip kıymamız suyunu salıp çekene kadar güzelce kavuralım. Suyunu çekince baharatlarımızı ekleyip ocağımızın altını kapatıp iç harcımız soğurken bizde diğer tarafta hamurumuzu hazırlayalım..
Hamurumuz için süt , seker , eritilmis yağ ve yumurtalar karıştırılarak iyice çırpılır. Daha sonra un ve maya katılarak kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edilir.
Mayasının gelmesini beklemeden hamurumuz 3 eşit parçaya bölünür. Her bir parça yuvarlak orta boy tepsi büyüklüğünde açılır ve 8 eşit parçaya bölünerek ücgenler elde edilir. Üçgenlerin geniş tarafına kıymalı harcımızdan koyarak rulo yapılır ve iki ucundan içeri doğru çevrilerek ay şekli verilerek tepsiye dizilir. Üzerine yumurta sarısı ve çörekotu sürülerek yarım saat mayalanması beklenir. Mayalandıktan sonra 180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir.
Ohhh fıdından çıkınca da afiyetle yeniiiiiir... Iııııım olsada yesek ...

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler