YILBAŞI MENÜSÜ VE KESTANELİ İÇ PİLAVLI TAVUK DOLMA

Yılbaşı akşamı çekirdek aile yeni yıl kutlaması yaptık.Yemeklerimizi pişirdik, masamızı kurduk.
Menümü önceden belirlerken et yemeğine karar verememiştim ,gündüz tv de lezzet durakla-
rında iç pilavlı hindi doldurduklarını görünce bende evdeki tavuğu doldurayım dedim.
Yılbaşının olmassa olmazlarındandır hindi ya da tavuk dolması.İlk kez yaptım ,aslında iç pilava ciğerde konuyor ama ben koymadım.

Tabii birde yaprak sarması olmassa olmazımız,o da masada yerini aldı.




Önce menümüze bakalım :



Kestaneli iç pilavlı tavuk dolma


Zeytinyağlı ıspanak

Karnıbahar salatası


Kırmızıbiber salatası

Ispanaklı pastırmalı börek


Kuru baklava



Menüden kırmızı yazılıların tariflerini daha önce vermiştim.Diğer tarifler ise sırayla gelecek.

Ama önce iç pilavlı tavuğun tarifini veriyorum.




MALZEMELER:



1 büyük tavuk

1 su bardağı pirinç

1 tatlı kaşığı tereyağ

3 yemek kaşığı sıvıyağ

1 adet kurusoğan

1 yemek kaşığı dolmalık fıstık

1 yemek kaşığı kuş üzümü

1 çay kaşığı karabiber

1 çay kaşığı tarçın

1 çay kaşığı yeni bahar

1 çay kaşığı kuru nane

2 çay kaşığı tuz

1,5 su bardağı su ya da tavuk suyu

1 su bardağı haşlanmış kestane

6 - 7 dal dereotu



üzeri için


1 yemek kaşığı yoğurt

1 yemek kaşığı salça(ben domates salçası koydum)

2 yemek kaşığı sıvıyağ

tuz

YAPILIŞI:



Tereyağ ve sıvıyağı bir tencerede eritin.Fıstıkları atıp rengi biraz kızarana kadar kavurun.Daha sonra küp küp doğranmış soğanları katıp bir kaç dakika kavurun.Yıkanıp süzülmüş pirinçleri ekleyip biraz daha kavurmaya devam edin.Üzümü,baharatları ekleyip suyunu koyup pişmeye bırakın.Suyunu çekip pişince altını kapatın,biraz diri bir pilav olacak.Tencerenin ağzına kağıt havlu koyup 15 dakika demlendirin.Daha sonra pilavı başka bir kaba alıp biraz ılınmasını bekleyin ,ılınınca kestaneleri ve doğranmış dereotlarını ekleyin.Dereotunu en son koyma sebebi yeşil kalmaları için.Bu pilav kenarda beklerken siz tavuğun içini dışını yakayıp içini bir güzel tuzlayın.Daha sonra iç pilav ile doldurun.Doldurduğunuz yerden pilavların akmaması için bir kaç kürdan ile tutturup ayaklarını da birleştirin ve temiz bir ip ile bağlayın.Bir kasede yoğurt ,salça ve sıvıyağı karıştırın tavuğun üstüne bir güzel elinizle bu karışımdan sürün.Tavuğu fırın torbasına koyun.Torbaya bir kaç delik delip margarin ile yağladığınız borcama koyup 200 derecede bir saat onbeş dakika pişirin.Güzelce kızaran tavuğu torbadan çıkarıp servis tabağına alıp servis edin.

Afiyetolsun.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler