Krepli Ispanak Böreği

Güneşili bir Merzifondan herkeze güzel bir hafta diliyorum.
Güneşli mi dediğinizi duyar gibi oldum bi an :) Evettt evet  yanlış  duymadınız bugün pek bi güneşliyiz :)
Her yer pamuk gibi bembeyaz merzifonda tık yok nasıl oluyorsa :)
Neyse dün akşam hava durumunda kar'ın geleceğini  izlemiştik,Kısmet artık.

Eveeet Efendim;
Haftaya  çok leziz bir börek ile başlayalım istedim.Evet çok leziz, iç harcını nasıl yaparsanız  yapın tadına doyum olmuyor.

Ben çok beğendim valla, ilk başta acaba nasıl olur, çok yağlı olur mu ki desem de sonuç başarılıydı.





Ispanak ve beyaz peynir Ayyyy çok güzellll.




MALZEMELER;

Krep için;
  • 3 Yumurta
  • 1,5 Su bardağı Süt
  • 1,5 Su bardağı Un
  • Yeteri kadar Tuz
İç malzeme için;
  • 1/2 kg ıspanak
  • 1 adet kuru soğan
  • Beyaz peynir
  • Karabiber, tuz
Pane için;
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı galeta unu
  • Sıvıyağ

YAPILIŞI;
  1. Önce iç harcımızdan başlayalım.Ispanaklar iyice yıkanıp temizlenip,bir tencereye suyunu çekip, yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.
  2. Kuru soğanı yemeklik halde doğrayıp, kavuruyoruz.
  3. Kavrulan soğanlara ıspanakları ilave edip, kavurupyoruz.Tercihebağlı olarak jülyen olarak doğranmış havuçlardan da ekleyebilirsiniz.,
  4. Krep için gereken malzemeleri karıştırp, buzdalobında 10 dk dinlendirin.
  5. Krep tavasını hafifçe yağlayıp, hazırladığınız harçdan 1 kepçe koyup, önlü arkalı kızarıncaya kadar pişirin.Harç bitene kadar bu işleme devam edin.
  6. Kreplerin içlerine ıspanaklı harçtan ve beyaz peynirden koyup sigara böreği gibi sarın.
  7. Sarılan börekleri önce yumurtaya sonrada galeta ununa bulayıp, kızartın.Sıcak Servis yapın.
Nt: Krep ve iç malzemeyi istediğinize göre yapabilirsiniz.

Afiyetler olsun;

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler