İSVEÇ KÖFTESİ


İKEA KÖFTESİ Mİ DESEM YOKSA:)
Meşhur ikea köftesini beğenmediğimi daha önce burda sizinle paylaşmıştım.Hazırını sevmemem demek evde yapılanı sevmiyeceğim anlamına gelmiyor tabi :)Her çocuk gibi benim çocuklarımda köfte patates ikilisine bayılıyorlar.Bu seferde ev yapımı isveç köftesi deneyeyim  dedim .Sonuç mu ? hazırından kat kat daha lezzetli bir köfte ...
Tabi bu köfteyi sosuyla yiyenler çoğunlukta ama ben sos pişirmedim isteyen sosluda yapabilir.

İSVEÇ KÖFTESİ
Malzemeler

  • 500 gr kıyma(yağsız)
  • 1 yumurta
  • 1 adet  rendelenmiş kuru soğan
  • yarım çay bardağı süt ya da krema
  • 1 su bardağı ekmek içi
  • tuz,karabiber,kimyon
  • kızartmak için sıvı yağ
Hazırlanışı
Tüm malzemeleri bir kaba alıp iyice karıştırıp yoğurun.Biraz cıvık bir hamur oluyor bu sizi korkutmasın:)
Bir kaseye su koyup elinizi ıslayın köfte hamurundan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın.
Hazırladığınız köfteleri buzdolabında 15-20 dk kadar dinlendirin.Kızgın yağda önlü arkalı kızartın.Yanında patates kızartmasıyla servis edebilirsiniz.

Kahverengi sos için
  • 1 yemek kaşığı un 
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı su
  • yarım tablet et bulyon
Yağı küçük bir tavaya alın üzerine unu koyup kavurun.Suyu ve et bulyonu ilave edin koyulaşana dek karıştırın.
Köftelerin yanında bu sosu servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun...



Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler