Kofteli Patlican Kebap Firinda

Patlican Kebabi genelde mangal ya da bbq de tercih ederdim.Ama mangal yakmak icin bir centilmen lazim. bizdeki centilmenler tv deki maci seyretmeyi tercih edince.( NBA finalerini seyrediyorlar, ee Hidayet Turkoglu da kendini seyretiriyor) Hal boyle olunca benim kebap firina da pisti. Iyiki de oyle olmus,lezzetide tadida yerindeydi. Sanki daha bereketli gibi geldi bana.Yemeyim firindayken ben de bir yandan pilavimi,salatami yaptim,vakittende kazanmis oldum.

MALZEMELER
1 kg patlican
1/2 kg kiyma
1 kuru sogan
3 dis sarimsak
1 cy br sivi yag
1 cy ks karabiber
1 cy ks kirmizibiber
1 cy ks kekik
1 cy ks kimyon
1 cr ks bibersalcasi
1 cr ks domatessalcasi
2 cr ks galata unu (bayat ekmek ici )

YAPILISI
Patlicanlari serit halinde soyalim ve uzerine bol tuz atip suzgude siyah suyunu salmasini icin bekletelim.
Sogani,sarimsagi rondodan gecirelim.Kiymayi,galata unu ve tum baharatlari iyice yogurup kofteyi hazirlayalim.
Tuzladigimiz patlicanlari iyice yikayip suyu nu suzelim.
Sivi yagdan iki kasik alip firin tepsimizi yaglayalim ve bir kofte bir patlican sirasiyla dizelim.
Salcalari, geri kalan sivi yagi ve 1 bucuk cay bardagi suyu iyice ezip tepsinin ustune yayalim.
Firini 200 c ( 300 f) ayarlayip kebabplari yarimsaat yada 45 dk pisirmeniz yeterlidir.
Afiyet olsun.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler