MİLFÖY SİMİT


Blogumu ziyarete gelen tüm misafirlerime güzel bir gün diliyorum.
Blog arkadaşlarım Muko ,Çilekli mutfak ,Aynur(küçük hala) ,Zencefil ve tarçın ve Selda  beni one lovely  blog ödülüne layık görmüşler kendilerine çok teşekkür ediyorum ve bende bu ödülü tüm blog komşularıma yolluyorum :))


Ayrıca çiğdemce herşey blogunun sahibi sevgili Çiğdemde beni mimlemiş bu mime daha önce uzun uzun cevap verdiğim için tekrar cevaplamıyorum Çiğdemede burdan sevgilerimi yolluyorum. 


Gelelim bugünkü tarifimize :) bugün sizlerle Sevgili   Zelihanın blogunda görüp hemen denediğim bir tarifi paylaşacağım ben sadece iç malzemesini değiştirdim ama en kısa zamanda mercimeklisinide yapmak istiyorum .


Çünkü hem çok lezzetli hemde çok bereketli bir simit oldu yiyenler milföymü değilmi diyede ayrıca sordular :)


Milföy hamurları açılarak yapıldığı için özelliğini biraz kaybediyor ama lezzeti ikiye katlanıyor bence .


Deneyip görün diyorum ve bu tarifimi Güloanne blogunun ev sahipliğini yaptığı milföylü lezzetler etkinliğine gönderiyorum .






Milföy simit 

Gerekli malzemeler

  • 8 adet milföy hamuru
  • 2 adet haşlanmış patates
  • 250 gr kıyma
  • 1 adet soğan
  • maydanoz,tuz ,karabiber 
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • milföyleri açmak için un
  • üzeri için yumurta sarısı ve çörek otu
Yapılışı

  • Büyükçe bir tavada soğan ve kıyma sıvı yağ ile kavrulur.
  • Üzerine haşlanmış patatesler küçük küçük doğranıp ilave edilir.
  • Tuz baharat ve ince doğranmış maydanoz ilave edilip harmanlanır.
  • Düz bir zeminde milföy hamurları hafif unlanarak enine ve boyuna açılır.
  • Enlemesine ortadan ikiye bölünür.
  • Hamurun ortasına hazırladığımız iç malzeme koyulur ve rulo haline getirilerek simit şekli verilir.
  • Yağladığımız tepsiye yerleştirilir üzerine yumurta sarısı sürülür isteğe bağlı çörek otu serpilir.
  • 220 derecede önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar  pişirilir.
Afiyet olsun...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler