Balik sadim :)

Dun aksam bloglarda dolasirken balik tariflerine cok takildigimi fark etim . Demek ki ben balik yapmayali baya vakit olmus.Oysa Turkuye de yasarken ne cok tuketirdik. Galiba burlarda alistigimiz balik cesitleri olmadigi icin cok fazla sofraya konuk olmuyor balik. Nerdeee bizim oynak hamsimiz ,mutavasi sardalyamiz ,agir basli cupuramiz,asil kalkan baliklarimiz, alasi , sarisi, mercani ,,,luferi kefali sazani,,, barbunu uzadikca uzar bu liste . Burdada guzel baliklar bulunuyor ama insan alistigi tadi ariyor . Ben burda en cok alabalik tercih ediyorum. Ehh tercih edilince kendileride beni fazla kirmiyorlar.
Dun birden fark edince ozlediyimi yine bir kosu bir paket kaptim geldi :) Ilk once guzelce sosladim. Sonrada altin sarisi misir unuyla unlayip bir guzel kizartim :) Bu aksam da Lezzetsefasina konuk oldu :))

MALZEMELER
3 adet alabalik (kis basina 1 adet)
1 tkf soya sosu
1/2 limon
1 su bardagi misir unu
Istediyiniz bahartlar.sos icin
1 dis ezilmis sarimsak
1 su bardagi sivi yag ( ben zeytinyagi kulandim)

YAPILISI
Ayiklanmis yikanmis baliklari bir buzdolabi posetien koyun . Bir kapta sosyasosu nu ,limon suyu nu, 2,3 kasik zeytin yagini, sarimsagi ve baharatlari iyice karistirin ve poseteki baliklarin ustune dokun .Baliklarin heryeri sosa bulanamasina ozen gosterin ve en az yarim saat sosda bekletin .Sostan cikarilanbaliklari misir ununa iyice bulayip zeytin yaginda kizartin .
Sizde balik sadiysaniz tavsiye ederim .



Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler