SOĞAN KEBABI

Gaziantep mutfağına ait müthiş bir yemek daha doğrusu kebap tarifim var bugün.Ne zamandır yapmak istediğim bir lezzetti.Güzel olacağından ise hiç kuşkum yoktu,öyle de oldu.Tabii akşam yemeğine yaptığım için ben tatmadım ama eşime ve komşuma yedirdim.Tek kelime ile bayıldılar.Ben de onların mutlu ve keyifle yemek yemelerini seyrettim,beğenmeleri beni de yeterince doyurmuş oldu zaten.


 MALZEMELER:
yarım kilo  yağlı kıyma
yarım kilo kilo küçük kuru soğan
1 kahve fincanı nar pekmezi
Tuz ,Karabiber ,Pulbiber,bir çay kaşığı nar ekşisi.


 HAZIRLANIŞI:
Öncelikle kıymayı tuz,karabiber,pulbiber ve çok az nar ekşisi  iyice yoğuruyoruz.Kuru soğanları kabuğunu soymadan ve tam olarak ayrılmadan ortadan ikiye kesiyoruz.Köftemizi ceviz büyüklüğünde yuvarlak haline getirip soğanın ortasına yerleştiriyoruz.Üzerine yarım bardak sıcak su döküp önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında borcamda pişiriyoruz.Fırından aldıktan sonra soğanlar kurumuş olacağından terletme işlemi yapmamız gerekiyor.Bunun için,soğan kebaplarını bir tencereye alıyoruz,2 yemek kaşığı nar ekşisini yarım bardak su bardağı ile sulandırıp
tencereye döküyoruz.Tencerenin ağzını iyice kapatıp kaynayıınca kısık ateşe alıp 15-20 dakika kadar pişiriyoruz.Bu aşamayı atlamamak lazım yoksa soğanlarımız yumuşak olmaz,sert kalır ve o muhteşem lezzeti alamayız.

Terletme işleminden sonra sıcak sıcak servis tabağına alıyoruz ve soğanın kabuklarını yerken soyuyoruz.
Kesinlikle denemenizi öneriyorum.Pişman olmayacaksınızz....
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler