BALLI KABAK TATLISI

Kabak tatlısını hiç ama hiç sevmez,sadece eşim istediği için yapardım.Yine eşimin canının kabak tatlısı istediği bir gün kabakları doğradım,şekere yatırdım,bir kaç saat beklettikten sonra kısık ateşete pişirmeye başladım.Arkadaşların bloglarını gezerken Nino'da yeni eklediği ve henüz tarifini bile yazmaya fırsat bulamadığı ballı kabak tatlısını gördüm.Görüntüsü bana çok çekici geldi,Nino'ya bana acilen tarifini yazmasını rica ettim.Sağolsun beni kırmadı ve yapmam gerekeni bana yorum yazarak iletti.Tarifi denedim ve hayatımda ilk kez kabak talısını büyük bir iştahla,zevkle yedim.Yedikçe yiyesim geldi.Sonuç olarak artık kabak tatlısı (ballı olursa) favorilerim arasına girdi.Hem hafif,hem acaip leziz.

Ben tarifi vereyim hemen siz de deneyin.
YAPILIŞI:
İstenilen miktarda kabaklarımızı doğrayıp şekere yatırıyoruz.Şekerin miktarı sizin damak tadınıza kalmış.Ben 6-7 kaşık koyuyorum.2-3 saat kadar bu şekilde bekletiyoruz kabaklarımızı .Daha sonra kısık ateşte pişiriyoruz.Kabaklarımızı ocaktan alıp fırın kabımıza koyuyoruz.4-5 kaşık balı tavada biraz karamelize ediyoruz.Yani biraz akışkan hale gelmesini sağlıyoruz.Ama sakın çok karamelize etmeyin,sıvı hale gelince ateşten alabiliriz.Ateşten aldığımız balı kabaklarımızın üzerine gezdirip önceden ısıtılmış 180-190 derecelik fırında ortalama yarım saat kadar pişiriyoruz.Bu süreyi ben kendim ayarladım çünkü tam olarak ne kadar kalması gerektiğini bilmiyordum.Ama 20 dakika da yeterli olabilir fırınınızın ısısına bağlı olarak.

Soğuduktan sonra üzerine kavrulmuş fındık serpiyoruz ama ben gecenin bir yarısında üşendim dökmedim.Ama yine lezzeti süperdi.

AFİYET OLSUUUUN...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler