Bayram Yemekleri

Hanımlar bu günde size bir kaç Et yemeği tarifi vermeye çalışacağım.Daha önce bir kaç Kebap tarifi yazmıştım malum Kurban Bayramı yaklaşıyor.Aslında bu Bayram bana hep hüzün verir et yemekleri yazarken bile içim burkulur.Hayvanları çok seviyorum hiç birine kıyamıyorum ama dini vecibeleride yerine getirmemiz gerektiğini çok biliyorum.

Kavurmalık et hazırlarken Butun üst tarafından olursa daha leziz ve yumuşak olacağını duymuştum. Etin bu bölümünden Papaz yahnisi ve Soğan Yahniside gayet leziz oluyor.



Bayram Kavurması---

Malzemeler--Bir kilo kuşbaşı Kuzu kol--1 çorba kaşığı sıvıyağ--yarım demet Dereotu--6 adet taze soğan--4 diş sarımsak--1 tatlı kaşığı Kekik--tuz,pul biber.

Yapılışı-- Etleri iyice yıkayıp kağıt bir havlu üzerine alıp suyunun iyice süzülmesini sağlayın.Taze soğanları yıkayıp doğrayalım,sarımsaklarıda soyup iyice ezelim,Dereotunu yıkayıp ince ince kıyalım.

Sıvıyağı derince bir Teflon tavaya koyup kızdıralım.Eti ve sarımsağı ilave ederek etin suyunu bırakıp çekene kadar pişmesini bekliyelim.Bu arada pişen eti devamlı karıştıralım.Etimiz pişmeye başlayınca üzerine biraz sıcak su ilave ederek (önce yarım bardak sonra ihtiyaca göre biraz daha sıcak su kata bilirsiniz).Kısık ateşte pişmeye bıraktığımız etimiz iyice yumuşayınca içine tuz,karabiber,pulbiber,kekik,soğan ve dereotunu karıştırıp bir iki çevirip ateşten alalım.

Kavurmamızı sıcak olarak Pirinç pilavı ,Patates kızartması ile servis edebiliriz.Afiyet olsun.


8
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler