İNCİRLİ HAVUÇLU KEK

Bu muhteşem lezzetteki keki kızımın anasınıfı için yapmıştım.Oğlum da pek içerlemişti bana neden yapmıyosun diye.Anlatmak epey zor oldu ama en sonunda sabah sana da bir dilim veririm okula götürürsün dedim de gönlünü aldım..İşte resimdeki kesilen dilim oğlumun.Ben ise sadece koklamak zorunda kaldım.Kendim için de (kendimi ödüllendirdiğim bir gün) mutlaka yapacağım.

Kekin içindeki malzemelere baktığımızda neden bu kadar nefis olduğunu anlıyoruz.Tarifi bir arkadaşımdan.O da bilin bakalım kimden almış!Tabii ki Oktay Usta'dan.Ben normalde kek sevmem.Ama arkadaşımın önüme koyduğu bu kek o kadar hoşuma gitti ki hemen tarifini istedim.Fırsatını bulunca da yaptım.Şu anda tarifi de kızımın öğretmenlerinin özel isteği üzerine yayınlıyorum.Aslında ben yemek tarifi koyacaktım ama keki çok beğendiklerini ve sıraya bu keki almamı rica ettiler e tabii ben de hay hay dedim..


MALZEMELER:
10 tane kuru incir,
3 yumurta(oda sıcaklığında),
1 su bardağı sıvı yağ,
1,5 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı kavrulmuş bütün fındık(siz orjinalinde olduğu gibi ceviz de kullanabilirsiniz),
2 tane rendelenmiş havuç,
1 pk vanilya,
1 pk kabartma tozu.
2 su bardağı un,
2 tatlı kaşığı tarçın.
YAPILIŞI:
Oda sıcaklığındak yumurtalarla şekeri iyice özleşene kadar çırpıyoruz.Sıvı yağı ekliyoruz.Yine çırpıyoruz.Daha sonra unumuzu,kabartma tozunu,tarçını ve vanilyayı ekleyip karıştırıyoruz.Rendelediğimiz havuçları harcımıza ekliyoruz,karıştırıyoruz.İncirleri küçük küçük doğruyoruz ve unla karıştırıp(incirlerin dibe çökmemesi için) keke ilave ediyoruz.Bütün fındıkları (veya tercih size kalmış ceviz de olabilir,benim hazırda kavrulmuş fındığım vardı.)yine unlayıp kek harcımıza ekliyoruz.Kek kalıbımızı yağlayıp harcımızı döküyoruz.Dilerseniz dibine yağlı kağıtta serebilirsiniz,daha kolay çıkar.Önceden ısıtılmış 170 derecede 40 dk kadar pişiriyoruz.Pişip pişmediğini anlamak için kürdan batırıyoruz.Temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.



AFİYET OLSUUUUN.....
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler