KURZUNUŞ

Bir çerkez yemeği olan Kurzunuşu uzun zamandır ypmak istiyordum ancak cesaret edemiyordum.Kurzunuşun pek çok değişik adı varmış.Etlisine Haluj deniyormuş mesela.Ben yaparken Çerkezkızı'ndan yardım aldım.Bloğunda kurzunuşun yapılışını video ile anlatmış.Ben ilk 3 taneyi pek beceremedim ama ondan sonrakileri daha seri ve basitçe yaptım.Zor değil aslında,biraz pratik istiyor.Tavsiye ederim.Arada sırada gelen misafire de hoş bir sürpriz olur..
Ben mantı yapma niyeti ile hamur yoğurup sonradan fikir değiştirdiğim için mantı hamuru hazırladım ama siz orjinal tarif için Çerkezkızı'na bakabilirsiniz.

HAMUR MALZEMELERİ:
1 kilo un,
1 yumurta,
çok az kuru maya(1 çay kaşığı kadar),
2 yemek kaşığı sıvı yağ,
bir çimdik tuz,
ılık su .
İÇ MALZEMELERİ:
500 gr kıyma,
1 tane kuru soğan,
tuz,karabiber,pul biber,
1 limonun suyu(ben kullanmadım.)
SOS MALZEMELERİ:
2-3 diş sarımsak,
sıvı yağ,
kuzunuşun haşlama suyu.


HAZIRLANIŞI:
İç malzememizi hazırlamak için soğanları minik minik doğrayıp kıymaya ilave ediyoruz.Baharatlarını ve limonun suyunu ekleyip karıştırıyoruz.
Hamur malzemelerini yoğurup üzerini nemli bezle örtüp 30 dk.dinlendiriyoruz..
Hamuru 4 parçaya bölüp oklava yardımı ile açıyoruz.Su bardağı ile hamuru kesiyoruz.Yarısına kıymalı harçtan koyup şekildeki gibi kapatıyoruz.Hepsini bu şekilde kapattıktan sonra tencede su kaynatıp için bir tatlı kaşığı tuz atıp kurzunuşları içine atıyoruz.8-9 dk kaynatıyoruz.
Piştikten sonra süyunu süzerek çıkarıyoruz.İsterseniz haşlama suyundan sos da hazırlayabilirsiniz.Bu sosa Beyrim deniyormuş.yani dövülmüş sarımsak,kızarmış yag ve bir miktar kurzunuşun haşlama suyu.Ben bir dahakine öyle deneyeceğim.Ya da tavada sıvı yağ ve pul biber kızdırıp üzerine dökebilirsiniz.

Şekil vermesi ilk başta zor olsa da mutlaka denenmesi gereken bir lezzet bence.
AFİYET OLSUN...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler