KUYMAK & YENİDEN MERHABA

Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba arkadaşlar...Allaha çok şükür evime taşındım,yerleştim.Ama telaşım bitmedi bitmeyecek gibi de görünüyor.Okulda öğretmen arkadaşlarla bir tiyatro planımız var,önümüzdeki günlerde provalara başlayacağız.Bakalım ben de merak ediyorum rolümü hakkıyla oynamayı başarabilecek miyim!Önümüzdeki günlerde yine okulca bir gezi planımız var Ankara'ya,Anıtkabir'i ve müzeleri gezeceğiz inşallah.
Bloğa tekrar başlayıp başlamamayı da oldukça düşündüm aslında...Eskisi gibi monoton bir hayatım yok artık,çok hareketli.Bloğumla yeterince ilgilenenememekten korktum,ama çevremdeki dostlarım,sevgili arkadaşlarım yüreklendirdiler beni.


Kuymağa gelinceee....Efendim bundan bir yıl önce eşim bir arkadaşıyla bir yere yemek yemeğe gitmiş ve orada onlara bu kuymağı ikram etmişler.Tabii eşim bayılmış.Bilen bilir kuymak böyle yapılmaz,üzeri böyle kabuk tutturulmaz,biraz fokurdadı mı ocaktan alırlar ve ekmek banarak sündüre sündüre yerler.Eşim bu kuymağı sen de öğrenmeli ve mutlaka yapmalısın dedi.Ben o zaman biraz araştırma yaptım ve kuymağı yaptım...Tabii beceremedim,böylesini değil normalini de beceremedim ve çöpe dökülmek zorunda kaldı.Ben de bir daha yapmamaya tövbe ettim.Bu yıl ev taşıma aşamasında beni de o kuymak yapılan yere götürdü ve yapan bayandan bana da öğretmesini rica etti.Pek yanaşmadı tabii kadıncağız,kem etti küm etti,'' ben de hemen öğrenemem zaten canım''dedim ikna ettik.O kuymağı yaptı ben seyrettim sorular sordum,dedim ki ''bu yörede bu kuymak böyle mi yapılıyor,çünkü ben hiç böylesini görmemiştim''.Yooo dedi bu benim icadım,ben böyle yapıyorum dedi.Sağolsun bana gösterdi.Bana ölçüyle verdi ama o göz kararı yapıyormuş.Şimdi artık ben de göz kararı yapıyorum.İnsan yapa yapa öğreniyor,pratik kazanıyor.İlk yaptığımda çok heyecanlandım Allahım ya yine beceremezsem dedim.Eşim de başımda dikiliyor heyecanla bekliyordu.Sonuç...FİYASKO!!!Neyse ki ikinci,üçüncü seferden sonra becerebildim.Önemli olan azmetmek,kararlı olmak.İlk seferde yapamazsanız pes etmeyin,mutlaka başaracaksınız.Bunun kanıtı benim arkadaşlar.Haaa bu arada bu lezzetten mahrum kalmayın mutlaka ama mutlaka yapmaya çalışın.


KUYMAK


MALZEMELER:(4kişilik)
2 tepeleme yemek kaşığı tereyağ(margarin olmaz),
2 yemek kaşığı kuymaklık mısır unu(önemli),
1 avuç telli peynir(başka peynir olmaz),
1-2 bardak su.


YAPILIŞI:
Önce küçük teflon tavamıza tereyağını koyup eritiyoruz.Yağ kızınca mısır ununu ekleyip 1 dakika kadar çeviriyoruz.Peşinden soğuk suyu döküp 30-40 saniye kadar karıştırıyoruz.Hemen telli peynirimizi de tavaya ekleyip eze eze pişiriyoruz.Bu aşamada tahta kaşıkla sürekli hızlı bir biçimde karıştırıyoruz.Kuymak fokurdamaya göz göz olmaya başlayın altını kısıp pişmeye bırakıyoruz.Artık karıştırmıyoruz kesinlikle.7-8 dakika kadar pişiriyoruz.Bu arada kuyma yavaş yavaş kabuk tutmaya başlıyor.Arada çatalın ucuyla kızarıp kızarmadığını kontrol ediyoruz.Kızardığından emin olunca altını kapatıp düz bir tabağa dikkatlice ters çeviriyoruz.Sıcak sıcak servis ediyoruz.Kabuğunu bıçakla kesip yiyoruz ama yanında çay şart benden söylemesi.

AFİYET OLSUUUUUN...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler