TAŞ KADAYIF

Küçüklüğümde rahmetli babam çarşıdan alır getiridi bize.O zamanlar büyük tatlıcı dükkanları yoktu.Genelde el arabasında satarlardı tatlılarını tatlıcılar.Tatlıcı geldiiiiiii diye seslendiler mi hemen dışarı koşar parasını verir afiyetle yerdik.Ne günlerdi.

Taş kadayıf en çok sevdiğim ve buralarda da hiç rastlamadığım bir tatlı.Çoğu insan hiç bilmiyor.Yaptıktan sonra tanıtmak epey zamanımı aldı.Taş kadayıfı mutfağımda yapmak çok ama çok keyifliydi.Tatlıyı ramazanda yaptığım için yapar yapmaz tadına bakamadım tabii.Ama çok ta merak ediyorum.Hemen çocuklara tattırdım.İnanılmaz beğendiler.İkişer üçer yediler.Ben inanamıyorum ki bir türlü ''nasıl şekeri tam olmuş mu,yoksa çok mu şekerli olmuş,ay gerçekten de güzel mi olmuş''diye sorup durdum.Onlar da ilk defa yiyorlardı çünkü.Sonuç olarak ben dahil yiyen herkes çok beğendi.Yapması da oldukça basit,öyle yarım saatte yapılıveriyor.Şerbeti soğuk olacak,onu da önceden hazırlamalı.Ben derim ki özel misafirlerinize yapın.Hem görüntü müthiş,hem lezzeti süper.Beğenilmemesi imkansız.


MALZEMELER:

1 su bardağı süt,
1 su bardağı su,
2 su bardağı un,
1 tatlı kaşığı instant maya,
1 tatlı kaşığı şeker,
1 çay kaşığı tuz.
ŞERBETİ(soğuk olacak)
1.5 su bardağı su,
1.5 su bardağı şeker.
bir kaç damla limon suyu.

İÇ HARCI İÇİN:
İri kıyılmış ceviz,
1 çay kaşığı şeker.


HAZIRLANIŞI:
Hamur için gerekli malzemelerimizi karıştırıyoruz.Krep hamuru kıvamından biraz daha koyu bir bulamaç elde ediyoruz.Yarım saat kadar mayalandıralım.Bu arada da şerbetimizi kaynatıp soğumaya bırakalım.Daha sonra teflon tavayı ısıtalım ve 1.5 -2 yemek kaşığı kadar(isterseniz 1 yemek kaşığı da olur) tavaya dökelim.Şeklimizin yuvarlak olmasına özen gösterelim.Aynı anda pek çok kadayıf pişirebiliriz.Kadayıfımızın sadece bir yüzünü pişiriyoruz.Hemen pişiyor zaten.Az kızarınca tavadan alıyoruz.Daha sonra cevizli harcımızı kadayıfımızın pişmememiş tarafına koyup ağzını bastırarak kapatıyoruz.Ayrı bir tavaya yağ koyup kızdırıyoruz.Kadayıfın sadece kapatıp bastırdığımız tarafını yumurtaya bulayıp yağda kızartıyoruz.Kızaran kadayıfları soğumuş şerbete koyuf 2-3 dakika bekletiyoruz ve servis tabağına alıyoruz.

Hazırlama aşaması...
Vee işte tabakta.AFİYET OLSUUUN.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler