Röşti

Bu hafta izin kullandım çocukların (çocuk dediğime bakmayın siz :)) ikisinin de evde olduğu haftaya denk getirerek.Ama sayılı gün işte bitmek üzere istedim ki biraz ev kadınlığı yapayım.İnsan çalışınca özlüyor evde zaman geçirmeyi.Gerçi böyle deyince arkadaşlarım gülüyor delimisin izin alıp da evde oturulur mu diye ama ben seviyorum evle ilgilenmeyi ev ahalisine yeni şeyler yapmayı onlarla vakit geçirmeyi şöyle sabahları acele etmeden keyifle kahvaltı etmeyi sonrasında türk kahvesi içmeyi sonrasında nescafe içmeyi :) (görüyorsunuz keyif bitmiyor kendimi ağırlıyorum).Bunun yanısıra sağolsun benim oturduğum apartmanda ev kadınları ağırlıklı onlar sabahları birinde toplanıp kahve eşliğinde sabah sohbeti yapıyorlar.Bu da çok keyif verici onlarla biraz haşır neşir oldum . Kısacası evde olmak da güzel.Hep evde olsam belki böyle düşünmem ama sayılı günde çok keyif aldım doğrusu.

Bu arada Ankaralım geldi demiştim tabi siparişlerini çok önceden almıştım.Bu röştiyi de ondan öğrendim aslında bilinmeyecek birşey yok çok basit bizim çeşitli versiyonlarını yaptığımız birşey ama o bunu İsviçre'ye gittiğinde yemiş ve çok beğenmiş zaten sanırım oraya özgü bir yardımcı yemek.Et,tavuk ya da sebze eşliğinde yeniliyormuş.Bende fırında yaptığım tavuk eşliğinde sundum ahaliye ama o şekilde resimleyemedim hepsi çok acıkmıştı.Tarifi çok basit


Malzemeler




  • 3 ya da 4 adet orta boy patates


  • rendelenmiş taze kaşar


  • tuz karabiber ve birazcık sıvıyağ


Patatesleri haşlayıp,kabuklarını soyduktan sonra rendeledim.Derin bir kabın içindeki patatese tuz ve karabiber ilave edip iyice harmanladım.Biraz sıvıyağ koyduğum teflon tavaya patatesin yarısını elimle biraz bastırarak yerleştirdim.Üzerine rendelenmiş kaşarı koyup geri kalan patates rendesini de kaşarın üzerine serip yine biraz sıkışması için bastırdım.Kısık ateşte bir yüzü kızardıktan sonra bölmeden ters çevirip diğer yüzünü kızarttım.Burada önemli ve belki zor olan tek şey bölmeden çevirmek.



Sıcakken dilimleyip üzerine tavuk koyarak servis ettim.



Afiyet olsun.Bu arada sevgili arkadaşım İnci beni sobelemiş sağolsun kendimi tanıtmamı istemiş çok yakında !



Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler