VELİBAH &SAHUR SOFRASI

Bu sene Ramazan tatile geldiği için sahur saatine kadar uyumuyorum.Böylece de daha özenli,daha keyifli sofralar kurabiliyorum.Sahurda tercihim herzaman kahvaltıdan yana.Bilen bilir kahvaltıya hiç bir zaman hayır diyemem.Bazen en güzel yemeklere bile kahvaltıyı tercih ederim.
Her zaman iftar sofrası yayınlanacak diye bir kural yok.Bu kez sahur sofrasıyla geldim size.

Sahur için bol bol vaktim olduğundan börekti,çörekti gibi akşam vakti yapılması gereken şeyleri rahat rahat yapıyorum.Velibahı da tam sahura yetiştirdim.İnanılmaz bir lezzetti gerçekten.Aslında çok uzun zamandır yapmak istiyordum ama ağır gelebilir diye yapmıyordum.Fırsat bu fırsat dedim sahur sofrasına inanılmaz lezzet katacağını düşünüp kolları sıvadım.Tavsiye ederim bu gece sahurda velibah yapın.

VELİBAH


MALZEMELER:
Ölçü vermiyorum,herkes kişi sayısına göre miktarı ayarlayabilir.
Un,
ılık su,
tuz,
instant maya.

İÇ HARCI:
2 patates,
tereyağı,
karabiber,tuz.

HAZIRLANIŞI:
Öncelikle patatesleri haşlıyoruz.Haşladığımız patatesi iyice eziyoruz.İçine biraz tereyağı,tuz ve karabiber ekleyip özleşene kadar çatalla eziyoruz.Hiç pütür kalmamalı.
Un,ılık su,maya ve bir tatlı kaşığı tuz ile hamurumuzu yoğurup 1 saat kadar dinlendiriyoruz.
Dinlenen hamurdan küçük parçalar koparıp parmağımızla ortasını açıp patatesli harcı içine yerleştiriyoruz.Ağzını kapatıp ters çeviriyoruz.


Tıpkı bu resimdeki gibi hepsini bu şekilde yuvarlıyoruz.Bir 20 dk kadar daha dinlendiriyoruz.

Velibahımızı oklava yardımı ile tabak büyüklüğünde açıyoruz.Tavayı ısıtıp velibahlarımız önlü arkalı yağsız olarak pişiriyoruz.Tabağa alıp güzelce tereyağı sürüyoruz.
Hepsi pişirildiğinde yanında domates,peynir, ve sımsıcak bir çay eşilğinde keyifle yiyoruz.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler