YOĞURTLU PATATES (ANTEP USULÜ ET YEMEĞİ)


Bu akşam iftarda Antep usulü et yemeği vardı.Yoğurtlu patateste diyorlar ancak ben bu ismin bu muhteşem yemeği yeterince anlatmadığı kanısındayım.

İlk kez yaptığım bu yemeğe bayıldık diyebilirim.Sırada başka yemekler ve tatlılar yayınlanmayı beklese de,ben yarın ki iftara size güzel bir fikir olması açısından Gaziantep usulü et yemeğini yayına koydum.


İŞTE TARİF:


MALZEMELER: (4 kişilik)

250 gr kuşbaşı et,
1 su bardağı nohut,
3 adet orta boy patates,
3 bardak süzme yoğurt(veya katıca normal yoğurt.)
1 yumurta,
sıvı yağ,
haspir veya kuru nane.

HAZIRLANIŞI:

Akşamdan ıslattığımız nohutu etle birlikte haşlayalım.Patatesleri soyup küp küp doğrayıp et ve nohutla beraber yumuşayıncaya kadar pişirelim.

Ayrı bir yerde yoğurdun içine bir yumurta kıralım.Yoğurdumuz sulu ise içine bir yemek kaşığı un da ekleyebiliriz.Hazırladığımız bu karışımı ocakta kısık ateşte pişmekte olan yemeğe azar azar ilave edelim.(Yoğurdun kesilmemesi için yemeğin suyundan yoğurda katalım.)

Yoğurdu yemeğe ilave ettikten sonra yemeği bir taşım kaynatalım.Fokur fokur kaynayınca tuzunu ilave edelim.Altını kapatalım.

Bu yemeğin içine haspir denen bir ot katılıyor.Ben Mersindeyken almıştım.Tavaya yağ koyup haspiri de içne atıp kzdırdıktan sonrayemeğe ilave ediyoruz.Haspir otunuz yoksa kuru nane ve pulbiberle de aynı işlemi yapabilirsiniz.

Yanında pilav ve salata ile mmmmm....

Gerçekten de mükemmel bir yemek.

AFİYET OLSUN...

Menümüzde tatlı olarak benim ennn ennn favori tatlılarımdan olan midye tatlısı da vardı.Bu kez fırına vermeden önce üzerine tereyağı gezdirmeyi unutmadım.Tarifi BURADA.

HAYIRLI İFTARLAR EFENDİM..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler