YALANCI BEYTİ


Bu muhteşem tarif can dostum,mutfakların sultanı Güldenciğimden.Bloğunda ilk gördüğümde mutlaka denemeliyim demiştim;çünkü kebaplarla aram çok iyidir.Asla hayır demem.Güldenciğimin tarifini tereddüt içinde denedim.Hatta beceremeyeceğim diye korktum.Ancak Güldenimin yaptığı kadar olmasa da inanılmaz bir lezzet oldu.Lokantalarda yediğim kebabın tadını aldım ve eşimle bayıla bayıla yedik.Herkese tavsiye ederim.Tarifi aynen uyguladım,değişiklik veya oynama yapmadım.Ama siz bir de yemeğin orjinaline bakın derim ben buradan.Ama dikkat edin bloğu muhteşem tarifleriyle sizde tiryakilik yaratabilir.

MALZEMELER;2 yufka,500 gr kıyma,1 rendelenmiş soğan,1 yumurta sarısı,yarım çay kaşığı kabartma tozu,karabiber,pulbiber,üzerine gezdirmak için bir çay bardağı erimiş margarin veya tereyağ.

SOSU İÇİN:Ben domates salçasıyla bir sos hazırladım.Tavaya biraz sıvı yağ koydum,içine 2-3 yemek kaşığı domates salçası ekledim,biraz çevirdikten sonra çok az sulandırdım.

Yemek piştikten sonra kullanılmak üzere sarımsaklı yoğurt.

YAPILIŞI:Margarin hariç tüm malzemelerimizi yoğurup parmak köfte hazırlıyoruz.İki yufkayı üst üste serip(arasına birşey sürmeyin) önce ikiye sonra dörde,sonra da sekize kesiyoruz.Köfteleri geniş baş kısmına koyup uçlarını kapatmadan sarıyoruz ve ortadan ikiye verev kesiyoruz.Fırın tepsimize kıymalı açık kısmı üstte kalacak şekilde yerleştiriyoruz.Üzerine erimiş tereyağı veya margarin gezdiriyoruz.200 derecede pişiriyoruz.Ancak arada yufkalarımız çevirmeyi unutmuyoruz.

Biz bu arada salçalı sosumuzu ve sarımsaklı yoğurdumuzu hazırlıyoruz.Piştikten sonra servis tabağına alıyoruz beytilerimizi.Ortasına sarımsaklı yoğurdu,kenarlarına da sosumuzu döküyoruz.Siz bakmayın adının yalancı beyti olduğuna kesinlikle gerçek beyti bu.AFİYET OLSUUUUN..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler