Ayva Reçeli

Bizim evde hiç hazır reçel yenmez.Ama reçelsiz de yapamaz ev halkı.Zamanında 10 kg çilekten reçel yaptığımı bilirim.Çünkü reçel sadece reçel olarak da yenmez mesela babanga canı isterse kekin üzerine reçel döküp yer,bazen bebe reçeli kaşıkla yer.

Bu arada her reçel de yenmez.Favori çilek reçelidir.Onu şeftali ve ayva izler bu arada Ankaralım kuşburnunun marmelatını çok sever.

Kışın ayva reçeli birkaç kez pişer mutfağımda.Kah evde tüketilip bittiğinden,kah eşe dosta ikramlık götürüldüğünden.

Bu reçeli de henüz yapmıştım ki Yasemin'e giderken bir kavanozda ona götürdüm.

Bazıları reçele renk versin diye içine lohusa şekeri koyar,ya da ayvanın çekirdeklerini ekler.Benim püf noktam reçeli çok kısık ateşte pişirmek.O zaman kendiliğinden zaten yanda görüldüğü şekilde kızarıyor.

İkinci püf noktası ise reçeli uzun uzun saatler kaynatmak yerine (kıvam kazansın diye uzun uzun kaynatmak bana göre reçelde acımsı bir tat yaratıyor) bir taşım kaynatıp bir kaç saat sonra tekrar bir taşım kaynatmak


Tarife gelince ben hiç ölçüyle yapmadığım için tam ölçü veremeyeceğim.Ama kısaca tarif edeyim.


Ayvalar soyulup çekirdek yuvaları sert kısmı tamamen alınacak şekilde doğranır.Tencerede üzerine 4 parmak çıkacak kadar su ile biraz yumuşayıncaya kadar pişirilir.Daha sonra şekeri ilave edilip (burada şekeri de tadarak koyuyorum reçel kadar tatlı olacak şekilde şeker koyuyorum)dediğim gibi kısık ateşte kaynatılır.Bu kaynatma işlemi aralıklı olarak yapılır.

Zaten reçelin kızardığını göreceksiniz.Suyu çok sulu gelmesin gözünüze çünkü soğuyunca daha bir kıvam kazanıp kaşıktan top top damlıyor.


Bir reçel üzerine de bu kadar yazı yazdımya bravo bana.

Bu arada Aylincim çektiğin resim için umarım telif istemezsin.

(Yaseminde olduğumuz gün resimi Aylincim çekti saolsun)


Sevgiyle kalın............

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler