TEPSİ KEBABI

Hatay'a ait bir yemek olan tepsi kebabını uzun zamandır yapmak istiyordum;ki iyi ki de yapmışım.Hem çok ama çok pratik,hem çok ama çok lezzetli bir yemek.Ben ucundan azıcık tadına baktım ama kokusu bile mestetti beni.Yapmakta neden bu kadar geciktim diye kızdım kendime,Sık sık yapacağım bundan sonra.Özellikle sıkışık zamanlarda,lezzetten de vazgeçmeden hazırlanan bir yemek.
Hemen tarifimize geçelim:

MALZEMELER:

500 gr kıyma(yağı ne oranda istediğiniz size kalmış.),
1 demet maydanoz,
1 adet iri kuru soğan,
1.5su bardağı su,
1 kaşık biber salçası,
4 -5 diş sarımsak,
1 adet domates,
3 adet sivri biber,
kimyon,
karabiber,
pul biber,
kekik,
yarım çay bardağı sıvı yağ,
tuz

YAPILIŞI:
Kıymamızı kabımıza alalım.Üzerine kuru soğanı rendeleyelim.İnce kıyılmış maydanoz ve sarımsağı ekleyelim.Tuz karabiber,pulbiber,kimyon ve kekiği ve sıvı yağı da ekleyip iyice karıştıralım.Yağlanmış tepsiye kıymamızı eşit olacak biçimde yayalım.

Domatesleri yuvarlak dilimleyip kıymanın üzerine dizelim.Sivri biberleri de ister uzunlamasına keserek istersek bütün olarak domateslerin arasına koyalım.Biber salçası ile sıcak suyu iyice karıştırıp kımanın üzerine dökelim.Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında nar gibi kızarana kadar pişirip sıcak olarak servis edelim.

Asla pişman olmayacağınız muhteşem bir lezzet.AFİYET OLSUN...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler